sâmbătă, 24 iulie 2010

am jucat baschet

în cea mai mare parte m-am spălat pe ochi
pe dinţi
am pregătit omleta
am văzut meciul de seară
am reparat la maşină crucea cardanică am cusut
un goblen cu o fată cu spice
am şlefuit o cruce de palisandru
a fost ger am gustat un coniac limpede
am citit Donul liniştit am văzut un film
m-am trezit înaintea zorilor puţin înspăimântat
şi totuşi familiar
am fost la restaurant la biserică
am înotat de parcă ar fi fost singurul mod acceptabil
de a zbura
am purtat cafeaua protector în mers spre terasă
am fost la frizer la optică la un prieten din liceu
cu care jucam şah şi am ascultat Vivaldi
şi nu l-am găsit
am intrat la autoservire am văruit am venit din concediu
am plătit o taxă aceeaşi de fapt
am scris o scrisoare pentru Iulia
am deschis televizorul pe urmă l-am aruncat în neant
dincolo de unele obsesii raţionale
cum ar fi suferinţa
ori dragostea inimii deşi aici e o întreagă harababură
am încercat să mulg o vacă să cumpăr un teren
cu căpiţe şi gard de formă
nu toate mi-au reuşit fiindcă mi-am pierdut portofelul
cheile mintea cel mai adesea
am moţăit în perioada sărbătorilor ghiftuit
şi am reflectat că nimic nu se schimbă vizibil
decât la urmă
atunci când ochiul cel mai mare duşman
se inundă ca o pivniţă rece
am făcut desigur sex neprotejat şi am reputat anumite
victorii sau juisări pe sub pleoape
ca orişicare prostănac care dă de dulce
la fel de bine am ascultat scârţâitul oţelului
la patinoar lângă mantinelă
ori ţiuitul fin al nopţilor blânde
mi-am regăsit vocea calmă fără pretenţia viitorului
am deschis ziarul ca şi cum ai privi
pe geamul cu colţuri delicate lumea din avion deasemenea
cred că am făcut multe lucruri fără nici o noimă
foarte multe şi am căpătat astfel un apetit straniu pentru descriere
deşi asta e o analiză
am stabilit scorul am tremurat
am avut mâncărimi pe toată suprafaţă de griji sau cumulde soartă
am avut un berbec care m-a lovit în piept
pe tabelă am tras o linie oasele s-au decalcifiat
adn-ul s-a risipit a migrat precum universul
făţă de un centru tot mai golit mai fără de sine dar dureros
mai departe m-am spălat iar pe ochi
am luat un aragaz alb
am jucat baschet cu Dan şi Oaky şi am aruncat la coş
cu credinţa că am o stea norocoasă
deşi uneori s-a dovedit a fi prea târziu a fost
întotdeauna un nou început.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu