sâmbătă, 21 august 2010

din vieţile anterioare 1

extrem de ciudat cum un detergent cremă
marca Cif
îmi aminteşte de Radu
şi pocnetele lui din gleznă în hol
în timp ce vena să deschidă uşa
sau Otilia din banca a doua purta un cordon alb
ermetic legat în jurul taliei
exact pe 6 decembrie am rostogolit ninsoarea
cu Ghiţă
am ridicat o cazemată de gheaţă
o fată pe care am zărit-o prin geam s-a întins
pe dealul înzăpezit cu ochii strâns închişi
în poziţia omului creionat de Leonardo
să facă îngeri după cum am aflat
a ajuns patroană de bordel în East End
odată cineva a mişcat colţurile camerei lustra
în formă de ancoră şi m-am mirat
că nimeni nu spune nimic a fost prea linişte cred
apoi ne-am înghesuit pe holuri
tata a uitat umbrela
şi a doua zi în iarbă am găsit o sută de lei
pierdută de tanti Benea cea blestemată
pe două generaţii
mai reţin cum cântam un soi de rock
în zumzetul clasei în recreaţie sau în baie
apa caldă curgea şi puneam dopul pe o parte
o lăsam câte o jumătate de oră să spumege
uşa băii ţinea un cuier
care a fost o vreme îndelugată la fel
oraşul întreg părea să aibă o strategie
ca o statuie neterminată
sau nu era decât un pact cu vântul pe când
nişte pitici cu căruţe şi măturoaie
în crugul nopţii treceau eu stăteam
de vorbă cu câinii şi florile
sau reflectam la stele lui Kant
unii vecini îmi spuneam că sunt pe zi ce trece
mai buni sau cel puţin mai înţelegători
într-o bună zi s-au tăiat toţi castanii
iar pe strada Universităţii s-a făcut multă lumină
o altă stradă
în timp ce eu gustam o cafea cu zaţ la braserie
vizavi la radio o voce frumoasă spunea la rubrica
nu o să vă vină să credeţi
în America există o bibliotecă care se scufundă
în fiecare an pentru că arhitectul
nu a luat în calcul greutatea cărţilor pe celălalt mal
poate că nu s-au strecurat asemenea anxietăţi
când m-am întors de undeva mama s-a întins
pe patul cu perne de burete
alături de mine câţiva fluturi zburau
şi nu ştiu de ce probabil o a doua natură m-a făcut
să ies cu făraşul în geam
sau Marlene cu creioanele ei colorate la fel
de importante ca rugăciunea
era îmbujorată
cu prosopul prins în turban şi cana cu ceai de tei
ca o cruce în mâna ascetului ispitit
sau paşii sau seara mirosul pâinii
sau tulbure ce e mai adânc decât pieptul
când toate mai stau înşirate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu