sâmbătă, 4 septembrie 2010

Kunta

întotdeauna mi-am căutat rădăcinile ţin minte
că pe la 11 ani rula un film
cu titlul acesta şi tata mă alinta spunându-mi:
Kunta Kinte
fugi până la aprozar ia nişte mere de la Cucoşiţa din colţ
apoi într-o vară am citit chiar şi cartea
avea vreo şase sute de pagini
şi mamaia se tot mira cum pot să citesc o asemenea carte
dar eu visam să am o casă ca Elvis
cu 24 de camere şi care să reţină pe cât posibil graţia
ţaţa Veta torcea pe marginea uliţei o halcă pufoasă de lână
noaptea dumnezeu se ascundea după lună
perele erau ca nişte lacrimi de fontă
iar eu dormitam dimineţile ascultând cotcodăcelile
şi zgomotele pacifiste din curte sau îmi frecam nasul
de pernă
pe urmă am găsit un disc de 45 de turaţii
unde un tip cu glasul cald susţinea că o iubită mai găseşti
dar un prieten greu
cred că de fapt acesta a fost întotdeauna un lux
de nepermis după ce ai ajuns cal adică vorba lui Nichita
ţi s-au suit alţii în spinare ai căpătat zăbală la gură
atunci chiar şi un mers cu trenul în neştire
şi fără un ban pe card în afară de o mică descoperire
spălat pe ochi de tot ce se duce în urmă
încercâd să te pierzi chiar de lume
nu îţi rezolvă întrebarea ce stăruie ca un ghimpe
lângă un cor gospel poate lamentabil
în care nu găseşti niciodată ceea ce cauţi
pentru că e de negăsit prea sus sau dincolo de lumină
şi întuneric chiar cu transplanturi de inimă
într-o perioadă am tras pe video de pe Discovery
vreo 90 de ore despre al doilea război mondial am citit
memoriile lui Churchill şi altele
am mai citit despre căderea Bastiliei sau a Constantinopolului
gândind asemenea unui amic
de curte de mănăstire însorită care-mi spunea că rămâi
doar cu călătoriile că eu voi rămâne desigur
cu ce am citit sau măcar cu timpul acela
am căutat adevărul aproape o săptămână am băut ceai
şi cam atât cum a spus Florentina
până ce am văzut cerul cu nori iar între ei într-o carte am citit
numele Lui numele Lui era frumos foarte
iar la sfârşitul acestei vieţi pe undeva anterioare am fost
paznic în Pipera şi am făcut vocalize pe coridoarele fabricii
de integrate şi calculatoare Cobra
cam aşa: am aflat lumina cea adevărată am primit duhul
cel ceresc
în foişor am citit războiul sfârşitului lumii
şi am pregătit o grămadă de fiţuici la teoria elasticităţii
pe care nu am reuşit să le utililizez asta e
la sfârşit am primit banii puţini dar destui cât să cumpăr
un radiou Selena foarte robust pentru tata fiindcă aveam
o afecţiune stranie
pentru radioul său Gloria care se cam stricase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu