luni, 19 martie 2012

Veghile de noapte/Bonaventura

Am găsit o carte pe care o consum ca pe o ciocolată elveţiană în 
vremea apocalipsei. Citesc puţin în fiecare seară. Si ea devine senină. 
In ansamblu pare a fi vorba despre statura sufletului de poet 
sau de paznic de noapte. Mi se pare într-un fel de neacceptat cât de
mult o plac (poate că nici nu o să o mai citesc). Mai mult o fâţâi prin
casă. Ştiam că sunt mai apropiat secolului XIX decât prezentului dar
să mă revendic tocmai de la începutul lui XIX ? Cartea asta îmi aduce
liniştea albă a unei pene, mersul de adolescent şi visele. Fiindcă este 
un adevăr de acum acceptat de toţi că visurile sunt acelea care 
transformă oamenii banali când acţionează în fiinţe care prezintă un 
oarecare interes.
Iar eu am fost un fel de paznic al oraşului. Noapte bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu