luni, 7 februarie 2011

între înger prieten şi demon

prietenii pot să-ţi lovească sufletul cu bile lucioase de fier
cu praştia e uşor
să te taie cu lama pe la spate pe stadion
când duci mâna să fie umedă iarba
duşmanii pot să urle şi să-ţi tranşeze oasele să te simţi curat ca un fluier
când intră ţepuşa sub unghii să amuţeşti fiindcă

sunt atâtea modalităţi de a te chinui puţine regretele
uneori nici chiar prezenţa nu e cea care doare şi din toate astea
ce poţi alege
când treci grăbit cu vântul mulat peste pleoape râul Tamisa
în căutarea braţelor întinse de Caravagio? e uşor?

dar ce poţi alege sau ce poţi înţelege
mai mult decât că îngerul care nu te lasă niciodată
e aici
e aici şi îţi sărută picioare ajutându-te să mai poţi respira
unii spun că asta ar fi iubire alţii că ar fi timp,

prietenii pot să susţină nu eram eu acela deşi uneori
chipul cântăteşte mai greu decât toate cântarele
duşmanii pot să aibă vreo revelaţie trecătorii în sine
pot să se oprească ca nişte statui coclite înverzite şi mâzgălite
dar îngerul îngerul tău nu te lasă nu te lasă
să vezi toate florile împrăştiate pe podeaua pe care vei cădea cumva indecent,

fiindcă în oraşul tău un poet a privit în batista roşie moartea cum toarce
ca o pisică
e deajuns să priveşti în oglindă şi să încerci să te placi ca să înţelegi sau chiar 
să alegi între înger prieten şi demon.

18 comentarii:

  1. nu am gasit nimic de vazut acolo
    sau poate nu e pentru simturi...

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.revistanoinu.com/Poetul-si-vanatoarea-de-oameni.html

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte frumos domnule Vincentiu de ce ati pus la comentarii acest articol de care toti delatorii tarii se feresc? atit merita aceti oameni sa fie pusi la subsol, la comentarii?

    RăspundețiȘtergere
  4. intr/adevar merita mai mult, in realitate, foarte putin

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar mai traieste nu am mai auzit de el?

    RăspundețiȘtergere
  6. mie articolul mi/a placut si e un lucru f stiut ca Cezar ivanescu s/a dus scrie chiar in acel articol prin urmare ceva mai specifice intrebarile va rog.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca se referea la autorul articolului, marele nostru ganditor parisian. nici eu nu mai stiu nimic de el-spre rusinea mea!!!

    ce titul FRUMOS

    poetul si vanatoarea de oameni! nu e de joaca!!

    RăspundețiȘtergere
  8. va sugerez ca ati putea pune articolul la un loc de cinste nu la subsolul poemului d-voastra! care nu e rau totusi e a unuia din marii nostrii ganditori!

    RăspundețiȘtergere
  9. buna sugestia, asa o sa fac, dar nu eu am dat comentariul deci nu eu l/am pus acolo

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari! Da, nu l-a pus d. Dan, d. V. aveti blog? Era bine sa il puneti acolo.

    RăspundețiȘtergere
  11. nu am blog folosesc blogul domnului dan si imi permit din cand in cand sa ii dau unele sugestii care sa se strecoare si sa pasteleze universul poematicii sale.

    RăspundețiȘtergere
  12. adica ati vrut sa spuneti ca 'sunt onorat'?

    nu se intelege pentru noi (sunt mai in varsta gramatica am facut-o in anii 80).

    RăspundețiȘtergere
  13. ha ha si eu cm la fel
    dar daca scriu eu, nu e vb de mine?
    prin urmare, sunt onorat.

    RăspundețiȘtergere