joi, 10 martie 2011

printemp des poetes

Cu ocazia Printemp des Poetes am fost la Biblioteca Judeţeană Suceava invitat de către doamna Angela Furtună sub emblema Zidul de Hârtie şi am citit câteva poesii mai noi iar Andreea Teliban a avut graţia şi bunăvoinţa să-mi recite şi ea câteva. S-a citit din mai mulţi poeţi sau poetese, iar audienţa a fost fermecătoare, formată din vreo 15 elevi din clasele finale ale Colegiului Mihai Eminescu. Aceştia din urmă şi-au scos caietele şi au început să ne răsfeţe cu poeziile lor de o maturitate şi o modernitate remarcabilă, frumoase prin oralitatea şi afectivitatea lor umană. Doamna Angela Furtună a recitat din poezia franceză, din Tristan Tzara, Marta Petreu, Mariana Marin şi o poezie din ultimul ei volum, ceva emoţionant despre experinţa fluidă şi totodată înaripată a spitalizării, căci vorba lui Cioran, orice boală e o iniţiere. Andreea a citit din Cristian Popescu, din Ioan Es Pop şi chiar un poem recent al ei, ceva despre moartea care urcă o scară, ceva concentric şi cu o prozodie cum îmi place mie, în genul lui Felix Grande. Am citit ba unii, ba alţii, amestecat şi uşor frenetic, dar tot ceea ce vreau să transmit este că am o stare de foarte bine, datorată sentimentului că a fost celebrată poezia şi cuvântul. M-am simţit bine, asta o să ţin minte.

2 comentarii:

  1. inteleg ca poetii din ziua de azi suteaza virgulele cat mai departe dar intr-o cronica de cenaclu care pare sa fie in proza, nu in versuri, ar trebui mai multa atentie. e in limba romana mi se pare. scuzati-ma, sunt un adept al corectitudinii si un iubitor al limbii. salutari.

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca asa e corect:

    Le Primtemps des Poetes

    RăspundețiȘtergere