miercuri, 19 mai 2010

citesc

stau într-un pat luminos citesc
şi după aia dorm
iar când mă trezesc mă uit pe pereţi
la poliţa albă de sub oglindă
la pătrăţele albe de faianţă
la uşa gălbejită
stau cu ochii deschişi ar putea fi şi închişi
la fel de bine
căci seara va veni
prin termopanele etanşe
cu sau fără de mine e linişte în spitalul negru
noaptea vine grijulie în balcoane
ca un parfum
sau ca un doctor în halat alb cu stetoscop
la oră fixă
iese dintre paginile unei cărţi cu spadasini
plini de onoare cu dantele citesc citesc
cartea e mai bună decât lumea decât noaptea
mă învelesc
citesc ca şi cum aş ţine în căuş un porumbel
căruia îi poţi simţi mai uşor sufletul
decât greutatea
ies pe hol târâi paşii în drum spre toaletă
ştiu că voi ajunge pe urmă
pe o parte
în pat şi voi citi ceva savuros mă voi sprijini
de pernă apoi voi dormi în cele din urmă indiferent
de oră
întâmplător mâine o să mă uit pe pereţi discret
şi voi încerca să descopăr
întrebarea perfectă  fără nici un răspuns.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu