marți, 10 mai 2011

de inutil şi de moarte

am chef de un poem lung, lung
cât o coadă de mătură
cu care să deretic pe aici de la apus până la răsărit
fără nici o dorinţă specială, doar aşa,

cu lehamitea şi tristeţea care te înalţă pe un preş magic
deasupra trotuarelor
sau iese ca o vomă ţepoasă pe gură şi nări
şi  îmi repugnă prin ochi ca o lişiţă zdrobită de pagini,

am chef să scriu un poem cu care să uit de foame
de sete de iubire şi chiar de pulsiunile morţii,
atât de savuroase, pe un portativ
în care soarele e un ceas dulce exact ca o mană a pianului,

sub acest baldachin umilit al vieţii încinse
am chef să fiu nebunul lăsat în pace lângă un evantai şi o frunză
iar aerul de acolo să aibă o densitate de spic,
o linişte proclamată de tunetul oboselii,

am chef să cred în Dumnezeu ca şi cum singurătatea şi eu
am fi doi fraţi ai laserului ce privesc înainte
sexul neruşinat al tăcerii, înrolaţi la un gând mai mare
mergând pe bicicletă pe un drum de ţară,

am chef să mă întind pe burtă şi să dechid braţele
şi inima mea să curgă într-o explozie tihnită ca o uşă de abaţie
spre locul în care nostalgia nu e decât viitorul
cel mai probabil, ca un gaz uşor respirând de prin văile verzi,

am chef  să rup lumea în două şi să o împart săracilor
siguri pe ei ca nişte leoparzi împuşcaţi în limuzine posace
sau în şlapi şi cu pantalonii  suflecaţi
am chef să îmi fac o barcă, o capsulă, am chef să mă vindec,

de inutil şi de moarte am chef.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu