marți, 24 aprilie 2012

24 aprilie


L-am sunat pe editor. Nu peste mult timp a sunat înapoi şi am încercat să încropesc o discuţie pe cât posibil mai călduroasă cu un om pe care nu îl cunosc. Am vorbit puţin despre poezie, despre paşii care urmează după ce dau ocheiul la interiorul cărţii, etc. I-am povestit câte ceva despre prietenul meu George care a realizat atât de frumos coperta. Se pare că lucrurile merg spre bine cu cartea şi ştie ce-i de făcut. I-am spus că sunt conştient că am scris o simplă carte de poezie, fără nimic mesianic. Şi m-a încurajat, spunându-mi că părerea lui Mureşan despre poezie este că igienizează societatea, cu alte cuvinte orice carte nouă de poezie e un plis la normalitate. Mai pe la sfârşitul convorbirii mi-a spus un citat din Ion Mircea (după câte ştiu a fondat sau are un rol important la revista Echinox), şi care întrebat ce puteţi spune despre poezie a fost destul de laconic: "poezia este grea". Acum, după ce am închis telefonul şi am ajuns acasă, scriind aceste rânduri mă gândesc că e foarte posibil să fie aşa. Totuşi, cred că scriitorul ar trebui să facă tot posibilul ca poezia să fie şi accesibilă. Sau, cel puţin să încerce să transmită în totalitate ceea ce are de transmis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu