vineri, 16 octombrie 2020

dragii mei

încerc să-mi imaginez pe tataia în realitate încerc să îl vizualizez la ora 4 pe veranda cu multe geamuri cu picioarele ghemuite sub scaun fără pălărie salutand dimineața cu umezeală în colțul ochilor.

asta e casa făcută de mine. mă pot odihni. se aud roțile carutelor ca o linie pe o pagină albă.

după război trebuie sa te odihnești e o pagină albă după altă pagină.

în cartea vieții dumnezeu m-a ferit. am făcut școala de felceri am umblat prin pustiul rusesc cu geanta cu cruce roșie legată de mine. nopțile am stat de gardă cu ea. m-au pus să salvez vieți după o perioadă a devenit o rutină. pe front vezi unele lucruri cu oameni după care nu mai poți vorbi. îți intră în carne ca niște așchii. prizonieratul la cotul Donului trenul de vite profilul de baionetă al Uralilor. din degeraturi și moarte tot el m-a scos. înainte pe război am fost cântăreț bisericesc cu diploma. am pus-o pe perete. cîntam tare. oamenii mă plăceau.

aici la Dimbroca oamenii vin la mine să îmi spună ce-i doare. în camera mică am o rezervă de medicamente. cumpăr de la Buzău. au probleme.

ce bună e dimineața pentru odihnă!

sunetele satului sună bine. zilele trecute a venit Ion a lu Nistor cu hemoragie la gamba poate artera poplitee a venit 500 de metri de la șosea.in fața porții era o baltă roșie. l-am salvat. a venit după masă să mulțumească. a avut zile.

mi-a deșteptat amintiri. într-un fel mă simt dator. deseară vine Olica cu Nicu si Liliana.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu