marți, 28 decembrie 2010

psalm

de ceva vreme mă agit mai la adâncime
să povestesc soarelui aspru
şi câtorva umbre cu unghiile fine
prin subsoluri,
terase, lungit în pat şi chiar în singurătatea
cea mai bicisnică
despre momentele mele pasagere printr-o viaţă
care se presupune că e doar una
şi, după fiecare succes înţeleg că de fapt
ceea ce era de spus a rămas
agăţat în vocea mea de un fir invizibil,
ce să fac, asta e soarta celor care au văzut
şi pe urmă trebuie să trăiască totul
cu fatalitatea mântuirii,
am scris atâtea poeme, psalmi, o să mai scriu
sau mă voi opri brusc,
dar tot ce am învăţat nu e decât să vorbesc
cu îngerul
iar eu sunt un om pragmatic, credeţi-mă,
îngerul există este acum de faţă
e adevărat,
este oglinda aşezată pe valuri, urechea
care cântăreşte calea,
poate odată ştiinţa va da şi de el
şi-mi spun
o să mai fim puţin cu mâna afundată în buzunare
scotocind după ceva mărunt,
o să ne mai vedem de vreo câteva ori şi cine ştie
poate doar ne vom visa, hăituindu-ne,
se va alege de viaţa noastră cel mult o frază
la un cocteil
ori într-o carte transpirată de praf
vom fi omniprezenţi, ca de la sine înţeleşi
şi nu-mi rămâne decât să trăiesc cu resemnarea
pe undeva fericită,
cu nădejdea aş spune,
că lumea nu va cădea prin mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu