luni, 25 ianuarie 2021

Nicola

Ce texte meseriașe au meseriașii! Nicola lucrează în sculptură, litere, puțin chiar și în teologie. Îmi inspiră o ușoară teamă amestecată cu o profundă venerație. Lucrările vor începe în funcție de vreme, adică dacă nu plouă sau ninge. Vremea se schimbă de la o zi la alta am înțeles. Si iar de la capăt ca la vechile mașini de scris. În calendar sunt 365 de sărbători cu cruce neagră. Dar unele sunt cu negru bold. Adică îngroșat. Îmi vine să-mi dau cu palma peste cap că m-am făcut inginer constructor. Un preambul - ca să nu iau bătaie de la clienți. Occidentul a început să-l aplatizeze. Nu mai doarme la amiază întins pe polistiren, cu coiful din ziare pe ochi. Uneori își uită păhărelul acasă. Sare peste berea de la amiază.
Un singur lucru e de nezdruncinat și crează o solidaritate vindicativă: ziua de sărbătoare. Atunci, cu apatie, scrie un pomelnic în care înșiră toate înjurăturile. În drum spre biserică le mormăie în gând, încruntat, cu concentare maximă. Dar odată ajuns în fața bisericii, e cuprins de o mirare heideggeriană: se simte iertat și își vede de ziua liberă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu